Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa nr 12 w Toruniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp12torun.naszbip.pl/
- Data publikacji strony internetowej: 20.04.2025
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20.04.2025 r.
Dostępność architektoniczna
Budynki Szkoły Podstawowej nr 12 w Toruniu przy ul. Strzałowej 15
- Opis dostępności wejścia do budynku, korytarzy, schodów, windy, węzły sanitarne
- Budynek „A"
Szkoła Podstawowa stanowiąca centralną część budynku, do budynku zapewniono 10 wejść na poziom parteru, w tym podwójne główne, dwa w łączniku, dwa do pomieszczeń gromadzenia odpadów stałych, jedno prowadzące do części kuchennej, wyjście ewakuacyjne ze stołówki, dwa wyjścia ewakuacyjne z komunikacji wewnętrznej budynku oraz dwa wejścia bezpośrednio prowadzące do kondygnacji podziemnej, co łącznie daje 12 wejść prowadzących do budynku, w tym jedno, prowadzące do pomieszczenia czasowego gromadzenia odpadów stałych (pom.A.0.29 - komora śmieciowa), wydzielonego jako osobne pomieszczenie, z wejściem jedynie z zewnątrz budynku. Główne, podwójne wejście znajduje się od strony południowo-zachodniej. Szkoła połączona jest z budynkiem „C" i „E" za pomocą łączników. Przejście do budynku „B" możliwe jest na I piętrze przez salkę sportową należącą do przedszkola.
Winda: dostępna dla każdej kondygnacji.
PIWNICA: W części podziemnej zlokalizowano szatnie dla uczniów. Szatnie przystosowane są dla osób niepełnosprawnych.
PARTER: Na parterze zlokalizowany został hall wejściowy z dyżurką, aula otwarta na 3 kondygnacje, węzeł sanitarny dla uczniów, pracowników w tym także dla osób niepełnosprawnych.
I PIĘTRO: Na I piętrze pokój nauczycielski, gabinety dyrektora i v-ce dyrektorów, sekretariat, administracja ze składnicą akt, gabinety psychologa i pedagoga, gabinet pielęgniarki oraz węzeł sanitarny dla uczniów, pracowników w tym także dla osób niepełnosprawnych.
II PIĘTRO: Na II piętrze węzeł sanitarny dla uczniów, pracowników w tym także dla osób niepełnosprawnych.
- Budynek „B"
Winda: dostępna dla każdej kondygnacji.
Segment ten przeznaczony został na przedszkole, mogące być odrębną częścią budynku, ale jednocześnie połączone na I piętrze ze szkołą. Do budynku zapewniono cztery wejścia bezpośrednio z poziomu terenu. Jedno z nich prowadzi do zaplecza kuchni. Główne wejście do budynku znajduje się od strony wschodniej. Komunikacja w budynku odbywa się jedną klatką schodową, w której centrum znajduje się winda. Analogicznie na obu kondygnacjach prowadzi ona na przestronny hall, z którego dostępne są wszystkie pomieszczenia.
PARTER: Przestronny hall znajdujący się w centrum budynku, prowadzi do poszczególnych pomieszczeń, cztery sale dydaktyczne, każda z własnymi sanitariatami znajduje się tutaj również dodatkowe sanitariaty, w tym dla osób niepełnosprawnych.
I PIĘTRO: Ma analogiczny układ jak parter. Przestronny hall znajdujący się w centrum budynku prowadzi do poszczególnych pomieszczeń. I piętro powiększone zostało o salkę sportową, z własnym węzłem sanitarnym, znajdują się tu cztery 25-osobowe sale dydaktyczne, każda z własnymi sanitariatami. Korytarz przy salce sportowej łączy przedszkole ze szkołą umożliwiając przejście z jednego do drugiego budynku oraz w razie konieczności stanowi dodatkową drogę ewakuacji.
- Budynek „C"
Winda: Brak.
Do budynku prowadzą dwa wejścia główne znajduje się od strony zachodniej, od południa znajduje się bezpośrednie wyjście z klatki schodowej. Przejście pomiędzy poszczególnymi segmentami możliwe jest poprzez łącznik z budynkiem „A" na poziomie parteru.
PARTER: Na parterze znajduje się sala sportowa, otwarta na dwie kondygnacje. Na parterze zlokalizowane są szatnie (damskie i męskie) wraz z sanitariatami, dodatkowo wydzielona została toaleta dla niepełnosprawnych.
I PIĘTRO: Na piętrze zlokalizowane są szatnie (damskie i męskie) wraz z sanitariatami, oraz toaleta dla niepełnosprawnych.
- Budynek „E"
Winda: dostępna dla każdej kondygnacji.
Filia WBP - Książnicy Kopernikańskiej. Do budynku prowadzi pięć wejść. Główne dwa wejścia znajdują się od strony południowej budynku. Budynek obsługują dwie klatki schodowe.
PARTER: Na parterze znajduje się duża przestrzeń otwarta, w której skład wchodzą: szatnia odzieży wierzchniej, informacja, ponadto zlokalizowano tutaj pomieszczenie socjalne, oraz sanitariaty. Jednokondygnacyjny łącznik, stanowi komunikację ze szkołą.
I PIĘTRO: Na I piętrze otwartą część stanowi czytelnia. Znajduje się tutaj również sala szkoleniowa z magazynem, strefa prasowa składnica książek, sala do gier wideo z całą przeszklona ścianą od strony korytarza oraz sanitariaty.
- Opis innych dostosowań.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych, platform oraz informacji głosowych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Do kontaktu szkoła zapewnia połączenia tradycyjne – telefoniczne, ale również kontakt poprzez telefon komórkowy (sms, mms), pocztę elektroniczną.
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Szkoła posiada wydzielone miejsca parkingowe dal osób niepełnosprawnych znajdujące się na parkingu szkolnym przy budynku „C” (sala gimnastyczna)
- Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online ani nie został przeszkolony żaden pracownik z polskiego języka migowego.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 20.04.2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 20.04.2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Barbary Iwanowskiej — mailowo sekretariat@sp12.edu.torun.pl lub telefonicznie
56-451-80-12.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 14 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
1. Wiele zdjęć, obrazów, grafik i innych informacji nietekstowych nie posiada alternatywnej wersji tekstowej.
2. Wiele materiałów tekstowych nie posiada odpowiedniej hierarchii nagłówków.
3. Publikowane teksty i nagrania wideo nie posiadają na dzień publikacji audiodeskrypcji lub treści alternatywnej.
4. Formularz zapisu do newsletter e-mail i sms nie weryfikuje poprawności działań użytkownika i nie wskazuje zidentyfikowanych błędów, nie umożliwia zatem ich bieżącej poprawy.